Tesla er stadig i vinden
Foreløpig har vi i 2019 sett modellene S, 3 & X. Modell Y er neste modell ut, og det hele staver ordet SEXY, som en viktig del av PR-stuntet deres. Hva kommer etter S3XY? Fokuset på å ha et stilrent og appellerende design på bilene deres, både innvendig og utvendig, har nok vært en del av forretningsstrategien og årsaken til at de har klart å vinne frem. De har nemlig kombinert den beste teknologien med det beste utseendet – det beste fra to verdener. Det er ikke ofte vi ser at teknologi og design går så godt sammen, men et annet eksempel er populære Apple. Både Teslas Elon Musk og Apples Steve Jobs har vært visjonære og forut for sin tid. De har klart å se inn i menneskers grunnleggende behov og har produsert varer som har vært dagsaktuelle og samtidig med på å forme fremtiden.
Når Elon Musk twittrer om nye prosjekter som er på gang, enten om det gjelder Tesla, SpaceX, eller HyperLoop, så vekker det stor interesse for media verden over. Innovasjon er i hjertet på selskapene og det som sirkler rundt Elon Musk. Han møter også mye motgang på grunn av alternative måter å gjøre ting på, og fordi han går veldig fort frem i betatesting. Han har et gigantisk driv for å presse på og avansere produktet til ferdigstilling. Mange ting den daglige lederen Elon Musk har gjort i Tesla, har ført til ustabilitet i aksjen, og det har ført til at han har mistet sin plass som styreleder etter anklagelser om aksjeprismanipulasjon. Det er ikke lett å vite hva han kan finne på å skrive om! Det som er mest spennende, er når det kommer nye konsepter, nye biler og nye ideer som mennesker virkelig kan se er kule konsepter, og ting som kan fungere. Det handler om å fylle opp menneskers behov for innovasjon, og om å skape teknologiske løsninger på utfordringer vi kanskje ikke engang visste at vi hadde. Det blir uansett spennende å følge med på hva som blir det neste, og hvordan teknologien fortsetter å utvikle seg i fremtiden, også med tanke på bærekraft og klimamål.